ایران خودرو دیزل


شرکت ایران خودرو دیزل تولیدکننده وسایل نقلیه تجاری و سنگین (کامیون، اتوبوس، مینی‌بوس و ون) با مجوز در بازار ایران و در بازار چند کشور دیگر با توافق‌نامه‌های سیاسی در خاورمیانه، CIS و آفریقا تحت‌لیسانس دایملر آگ (آلمان) است. شرکت ایران خودرو دیزل تقریباً ۸۰٪ اتوبوس و حدود ۷۰٪ سهم بازار محلی ایران را در اختیار دارد.

شرکت ایران خودرو دیزل در ابتدا با نام گروه صنعتی خاور در اوایل سال ۱۳۴۳ه‍.ش تأسیس شد. این شرکت تولید خود را با مونتاژ یک کامیون در روز آغاز کرد اما پس از مدت کوتاهی به دلیل افزایش تقاضا برای وسایل نقلیه تجاری، خطوط تولید و مونتاژ را توسعه داد.

در سال ۱۳۷۷ه‍.ش شرکت ایران خودرو خطوط تولید اتوبوس و میانی اتوبوس خود را با خطوط تولید کامیون گروه صنعتی خاور ادغام کرد که شرکت جدید ایران خودرو دیزل، برای تولید انواع خودروهای تجاری برای بازارهای داخلی و خارج از کشور متولد شد.

امروز ایران خودرو دیزل دارای خط تولید گسترده‌ای با مساحت 80هکتار است


بررسی پیشرفت ۸ فرمان رئیس جمهور از زبان سخنگوی دولت

بررسی پیشرفت ۸ فرمان رئیس جمهور از زبان سخنگوی دولت

بر اساس صحبت‌های علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، اجرای هر کدام از این ۸ فرمان زمانبندی‌هایی خود را دارد و بر اساس همین زمانبندی در حال انجام و پیشرفت هستند. برای بعضی از این دستورات مانند کاهش خودروهای ناقص در انبارها زمان ۳ ماه در نظر گرفته شده بود. که شاهد هستیم در چند ماه اخیر محصولات ناقص ایران‌خودرو و سایپا به طور چشم گیری کاهش یافته‌اند.

درباره‌ی نویسنده
علاقمند به دنیای بزرگ تکنولوژی و کامپیوتر، بازی و استریم .....
اطلاعات بیش‌تر
دسته‌بندی
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...