nokia


نوکیا اوئی‌یه (به فنلاندی: NOKIA Oyj) یک شرکت چندملیتی فنلاندی است که به طراحی و تولید تجهیزات و زیرساخت‌های مرتبط با مخابرات، فناوری اطلاعات و لوازم الکترونیکی مصرفی می‌پردازد.[۲] این شرکت در سال ۲۰۲۰ در حدود ۹۲٬۰۰۰ کارمند دارد و در بیش از ۱۳۰ کشور، فعالیت تجاری دارد.[۳] درآمد سالانهٔ نوکیا، حدود ۲۳ میلیارد یورو تخمین زده می‌شود.

این شرکت از طریق شرکت تابعه نوکیا سولوشنز اند نتورکس در حوزه‌های تجهیزات پهنای باند شبکه‌های موبایل و خدمات مولتی‌مدیا نیز فعالیت می‌کند.

تأسیس شرکت نوکیا به سال ۱۸۶۵ بازمی‌گردد، که فردریک ایدستام با مشارکت لئو میشلن اقدام به راه‌اندازی شرکت نوکیا نمود. این شرکت در آغاز در زمینه تولیدات کاغذی فعالیت می‌کرد، اما در سال ۱۸۹۶ ایدستام بازنشسته شد و میشلن ریاست شرکت را در دست گرفت که در پی آن در سال ۱۸۹۸ نوکیا آغاز به تولید لاستیک و تایر خودرو کرد.

از ۱۹۱۲ این شرکت وارد عرصه تولید تجهیزات خطوط تلفن، تلگراف و سیم‌کشی الکتریکی شد.

نوکیا در پیشرفت و توسعهٔ صنعت مخابرات سیار و استانداردهایی مانند جی‌اس‌ام، نسل سوم شبکه تلفن همراه (3G)، فرگشت بلندمدت (LTE) و نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) نقش مؤثری داشته و در برهه‌ای، بزرگ‌ترین شرکت سازندهٔ تلفن همراه و تلفن‌های هوشمند بوده‌است.


برای آخرین بار ؛ ساعت رسمی کشور به عقب کشیده می‌شود

برای آخرین بار ؛ ساعت رسمی کشور به عقب کشیده می‌شود

برای آخرین بار ساعات رسمی کشور در سی و یکم شهریور ماه 1401 به عقب کشیده می‌شود .

Nokia G21 با نمایشگر 90 هرتزی و دوربین 50 مگاپیکسلی معرفی شد

Nokia G21 با نمایشگر 90 هرتزی و دوربین 50 مگاپیکسلی معرفی شد

نوکیا از نسل جدید گوشی نوکیا G20 رونمایی کرد. این گوشی هوشمند که نوکیا G21 نام دارد، نسبت به نسل قبلی‌اش پیشرفت‌های مناسبی را در بخش‌های مختلفی از شارژدهی باتری گرفته تا نمایشگر و دوربین تجربه کرده است.

درباره‌ی نویسنده
علاقمند به دنیای بزرگ تکنولوژی و کامپیوتر، بازی و استریم .....
اطلاعات بیش‌تر
دسته‌بندی
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
بایگانی نوشته‌ها