هیوندای موتور


هیوندای موتور (به کره‌ای: 현대 자동차 주식회사) شرکت خودروسازی کره‌ای است، که در سال ۱۹۶۷ توسط چانگ جو-یانگ (بنیانگذار گروه شرکت‌های هیوندای) تأسیس شد.

هیوندای موتور به همراه کیا موتورز، از زیرمجموعه‌های گروه هیوندای موتور به‌شمار می‌روند، که اکنون این گروه پس از شرکت‌های تویوتا (ژاپن) و گروه فولکس‌واگن (آلمان) و یک جایگاه بالاتر از شرکت جنرال موتور (آمریکا) به‌عنوان سومین خودروساز بزرگ جهان شناخته می‌شود.

دفتر مرکزی این شرکت در شهر سئول قرار دارد. شرکت هیوندای موتور (بدون کیا) در سال ۲۰۰۸ در رتبه هشتم از بزرگترین شرکت‌های خودروسازی جهان قرار داشت. این شرکت در سال ۲۰۱۲ بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در کشورهای مختلف به‌فروش رساند. بخشی از سهام شرکت هیوندای موتور در بازارهای بورس کره، بورس نزدک و بورس لندن مبادله می‌شود.

این شرکت مالک بزرگترین کارخانه یکپارچه خودروسازی در جهان است، که در شهر اولسان مستقر می‌باشد و سالیانه بالغ بر ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید می‌کند. امروزه شرکت هیوندای محصولات و خدمات خود را از طریق ۶ هزار مرکز فروش و نمایندگی رسمی خدمات، که در ۱۹۳ کشور جهان مستقر می‌باشند، عرضه می‌دارد


جبران کمبود خودرو با واردات؛ وعده جدید رئیس جمهور

جبران کمبود خودرو با واردات؛ وعده جدید رئیس جمهور

ابراهیم رئیسی با حضور در مجلس شورای اسلامی از جبران کمبود خودرو با واردات  سخن گفت.

فناوری اختصاصی هیوندای با حالت سواری خرچنگ ثبت اختراع شد

فناوری اختصاصی هیوندای با حالت سواری خرچنگ ثبت اختراع شد

هیوندای اخیراً یک حق اختراع جدید را در اداره ثبت اختراعات و مالکیت معنوی آمریکا به ثبت رسانده است که شامل سیستم فرمان پذیری مستقل چهار چرخ خواهد بود.

درباره‌ی نویسنده
علاقمند به دنیای بزرگ تکنولوژی و کامپیوتر، بازی و استریم .....
اطلاعات بیش‌تر
دسته‌بندی
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
بایگانی نوشته‌ها