ماهیندرا


ماهیندرا شرکت خودروسازی هندی است، که زیرمجموعه‌ای از گروه صنعتی ماهیندرا به‌ شمار می‌آید و دفتر مرکزی آن در شهر بمبئی قرار دارد.

شرکت ماهیندرا در سال ۱۹۴۵ در شهر لودهیانا و با نام ماهیندرا و محمد توسط برادران ماهیندرا و مالک غلام محمد، آغاز به کار کرد.

ماهیندرا فعالیت‌های خود را توسعه داد و محصولات خود را نه تنها در هند، بلکه در پاکستان نیز عرضه نمود. سپس در پی جدایی مالک غلام محمد (که به پاکستان رفت و در آنجا وزیر سرمایه‌گذاری شد)، از برادران ماهیندرا، نام شرکت در سال ۱۹۴۸ به ماهیندرا و ماهیندرا تغییر یافت.

مالکین ماهیندرا در ابتدا تصمیم گرفتند تا خودروهای همگانی بسازند؛ بدین منظور مونتاژ جیپ ویلیس را در هند آغاز کردند. این شرکت پس از مدت‌ها تصمیم به تأسیس شاخه‌هایی برای ساخت خودروهای سبک تجاری و تراکتورهای کشاورزی گرفت؛ که به‌ سرعت بازار فروش جهانی برای محصولات خود به دست آورد و علاوه بر آن‌ها به ساخت خودروهای نظامی اشتغال یافت.

در سال‌های اخیر شرکت ماهیندرا تصمیم به نفوذ به بازارهای دیگر گرفت؛ بنابراین به بازار دوچرخ‌ها وارد شد. ماهیندرا همچنین بیشتر سهام (سهام کنترل) شرکت خودروهای برقی روا را خریداری نمود. شرکت ماهیندرا هم‌اکنون مالکیت شرکت کره‌ای سانگ‌یونگ و شرکت ایتالیایی پینینفارینا را نیز در اختیار دارد.


جبران کمبود خودرو با واردات؛ وعده جدید رئیس جمهور

جبران کمبود خودرو با واردات؛ وعده جدید رئیس جمهور

ابراهیم رئیسی با حضور در مجلس شورای اسلامی از جبران کمبود خودرو با واردات  سخن گفت.

اعلام آمادگی هند، جهت تأمین خودروهای برقی ۱۰ هزار دلاری بازار ایران

اعلام آمادگی هند، جهت تأمین خودروهای برقی ۱۰ هزار دلاری بازار ایران

ویجای مِهتا رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی هند با اشاره به وجود چهار هزار شرکت قطعه‌سازی خودرو در این کشور گفت: هند می‌تواند نیاز صنعت خودروسازی ایران در این زمینه را تأمین کند.

شاسی بلند ماهیندرا اسکورپیو N پرچمدار خودروسازی هند معرفی شد

شاسی بلند ماهیندرا اسکورپیو N پرچمدار خودروسازی هند معرفی شد

شرکت هندی ماهیندرا از اسکورپیو N به عنوان شاسی‌بلندی بدنه روی فریم رونمایی کرد. این خودرو می‌تواند نقش جایگزین ارزان‌تر و کوچک‌تر فورد اورست و ایسوزو MU-X را بازی کند.

درباره‌ی نویسنده
علاقمند به دنیای بزرگ تکنولوژی و کامپیوتر، بازی و استریم .....
اطلاعات بیش‌تر
دسته‌بندی
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
بایگانی نوشته‌ها